Veterán Autó és Motor

Százéves bonyodalmak

Szépen túlélte az elmúlt századot, csak éppen a saját történetét őrzi szorosra zárt szelepekkel ez a klasszikus amerikai kéthengeres. Írta és fotók: Ocskay Zoltán Nehéz idők jártak 1924-ben a Harley-Davidsonnál.

Nézd már, ez beszél!

Nagyon szépen hozza azt a stílust a Renault  korabeli zászlóshajója, amit a franciák a nyolcvanas években a luxusról gondoltak. Írta és fotók: Ács Tibor A legendás autótervező – az ő műve

Steve McQueen tudta, mi a jó

A fajtiszta kutya jól mutat a pórázon, de a keverékek az igazán életrevalók. Derek és Don Rickman is a legjobb elemekből építették motorjaikat, hogy a versenypályán bizonyítsák igazukat. Sikerült: a

A Mexico-i győzelem

Nekem Mexikó az 1986‐os történelmi pillanatot jelenti, amikor a magyar labdarúgás manapság véget érő négyévtizedes agóniája hivatalosan megkezdődött. Az angoloknak, olaszoknak, belgáknak, németeknek, és általában a józan nyugati autósoknak a

Bologna elfelejtett varázslója

Olaszország nemcsak régi épüle- tekben gazdag. Bolognában példá- ul több mint hetven motorkerék- pár-gyártó üzem működött csak 1920 és 1950 között. A Morini márkanév sokaknak lehet ismerős. És a GD?

Korszakalkotó

A BMW 02-es sorozat csúcsmodelljéből két év alatt (1973 és 1975 között) mindössze 1672 példány hagyta el a müncheni gyárat. A turbómotoros kocsi igazi gyűjtői darab, kisebb csoda tehát, hogy

Magashegyi mentés

Ahol egy eladó motorkerékpár van, ott lehet másik. És megtörténhet, hogy a másik érdekesebb, mint az első. Írta: Ocskay Zoltán Fotók: Papp Zoltán Kicsit bonyolult a kezdés, de lassan majd

Kicsi a bors, de nehéz

Amikor a 83 éves megkérdezi, mégis, hogyan működik a mesterséges intelligencia, akkor legegyszerűbb bekapcsolni a számítógépet, és a ChatGPT-n megmutatni, mire képes, ha elég háttéradat áll rendelkezésére. Írta és fotók:

Kombinált vonzalom

Az évszázad üzleteként elhíresült, nagyszabású licencszerződés keretein belül a szovjet autóipar már több mint egy éve ontotta a VAZ 2101 Zsigulikat, amikor felmerült a modellválaszték bővítésének igénye. Írta: Rónai Márton

Az aranykorszak

Házigazdánk álláspontja szerint egy BMW‑gyűjtemény ott kezdődik, hogy kötelező jelleggel kell állnia a garázsban egy kocsinak a 02-es szériából és egy E24-es belső kódjelű 6-os coupénak. Kajdi Lajos már fiatal

Nem volt két egyforma

Balassagyarmaton különös, jellegzetes formájú oldalkocsikat készített egy sokoldalú, leginkább fémszobrásznak nevezhető mester. Egyik műve a dömsödi motorkerékpár-múzeumban látható. Ennyi haszna volt a gazdaságilag alultervezett demokráciának. Kevesen engedhették meg maguknak az

Mindenek felett

Nem, természetesen nem ez az első párharc a két szupersportautó között. De egyszerűen nem tudtunk ellenállni a kísértésnek, és ismét összemértünk egy Porsche 959 S-t egy Ferrari F40-essel. A Ferrari

Olasz szív, amerikai lelkesedés – Moto Guzzi

A villamos és az idő után nem futhatunk. Lehagynak, mi pedig kifulladva, levegőt kapkodva nézzük, hogyan maradunk el mögöttük. Kicsit félelmetes a tudat, hogy csikókorunk vágyott motorja, a vérlázítóan szexi

Veteránnal versenypályán – Kakucs Classic

Egyesek szerint egy szép régi autó sok babusgatást és óvatos használatot érdemel, ha már túlélte az évtizedeket. Mások szerint viszont amit vezetésre terveztek, azt kár lenne porosodni hagyni. Azonban veterán

Nyaralás helyett

A komáromi Szűr család nevével nem először találkoznak a Veterán nagyra becsült olvasói. Nevükhöz általában valami matuzsálemi korú ritkaság újraélesztése fűződik. Szűréknek köszönhetően ezúttal egy német kuriózum került vissza az

A lájkbajnok

Ha fiatal felnőtt korunk poszterautói OT-rendszámot kapnak, akkor biztosan tudhatjuk, hogy a B-oldalt tettük fel Tisztázzuk a legelején, ez egy túrakupé, nem pedig sportautó. Honnan tudom? Egyszerű, a feleségem a